مرداد 9, 1404

Biyait.ir

به Biyait.ir خوش آمدید؛ منبع مطمئن و جامع شما برای دریافت جدیدترین اخبار و مطالب در دنیای بازی‌های دیجیتال، ارزهای دیجیتال و فیلم و سریال. در Biyait.ir، ما با ارائه به‌روزترین و کامل‌ترین اطلاعات، هدفمان همراهی شما در جریان آخرین تحولات و رخدادهای مهم این حوزه‌ها است. با پوشش گسترده اخبار، تحلیل‌های تخصصی و معرفی‌های جذاب، تلاش می‌کنیم تا علاقه‌مندان به دنیای دیجیتال، از گیم‌های محبوب و تکنولوژی‌های نوین تا تازه‌ترین فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا، همواره در جریان باشند. به Biyait.ir بپیوندید و با ما همگام با دنیای دیجیتال حرکت کنید!

شباهت‌های شگفت‌انگیز بین Lies of P و Star Wars Jedi که شاید ندیده باشید!

شباهت‌های شگفت‌انگیز بین Lies of P و Star Wars Jedi که شاید ندیده باشید!

دسته‌بندی: اخبار گیم
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در نگاه اول شاید فکر کنید بازی‌های Lies of P: Overture و Star Wars Jedi: Survivor هیچ شباهتی با هم ندارند. یکی یک سولزلایک تیره و تار است و دیگری یک اکشن ماجراجویی در دنیای پر زرق و برق جنگ ستارگان. اما وقتی کمی دقیق‌تر بررسی کنیم، شباهت‌هایی بین این دو وجود دارد که ممکن است شما را شگفت‌زده کند. از باس‌فایت‌های به‌یادماندنی گرفته تا روایت داستانی هوشمندانه، این شباهت‌ها ارزش بررسی دارند. در ادامه با ما همراه باشید!

باس‌فایت‌هایی که در ذهن می‌مانند

یکی از ویژگی‌های متمایز Lies of P: Overture طراحی دقیق و منحصربه‌فرد باس‌فایت‌هاست. باس‌هایی مثل Markiona، عروسک‌گردان مرگ و Arlecchino، هنرمند خون چنان طراحی خاصی دارند که تجربه مبارزه با آن‌ها فراموش‌نشدنی می‌شود.

با این حال، در محتوای الحاقی (DLC)، برخی از باس‌ها کمی تکراری به نظر می‌رسند و تفاوت زیادی با نسخه اصلی ندارند. اینجاست که شباهت با Star Wars Jedi: Survivor بیشتر دیده می‌شود؛ چرا که این بازی نیز در برخی بخش‌ها رویکرد مشابهی در بازگرداندن باس‌ها داشته است.

تکرار هوشمندانه یا کم‌کاری خلاقانه؟

برای مثال در Lies of P: Overture با باسی به نام Anguished Guardian of the Ruins روبه‌رو می‌شویم که شباهت‌های زیادی به Fallen Archbishop Andreus دارد. هرچند هریک از زاویه‌ای متفاوت به چالش بازیکن می‌پردازند، اما طراحی و حس کلی مبارزه تا حد زیادی به هم نزدیک است.

همچنین در DLC شاهد Premetamorphic Green Hunter هستیم که در واقع نسخه‌ی اولیه‌ی Green Monster of the Swamp است. این دو باس در حقیقت یک موجود هستند که در دو بازه زمانی متفاوت ظاهر می‌شوند.

وقتی باس‌فایت به سفر در زمان تبدیل می‌شود

Green Monster of the Swamp یکی از چالش‌برانگیزترین باس‌های نسخه اصلی بود که به دلیل شباهت ظاهری به شخصیت «شرک» معروف شد. حالا در Overture همین باس را در جوانی‌اش می‌بینیم؛ یعنی Premetamorphic Green Hunter.

با توجه به این‌که داستان Lies of P: Overture پیش از وقایع نسخه اصلی روایت می‌شود، این بازگشت باس در قالب جوان‌ترش همانند یک فلش‌بک داستانی عمل می‌کند و لایه‌ای تازه به داستان می‌افزاید.

بازگشت باس‌ها در Star Wars Jedi: Survivor

در Star Wars Jedi: Survivor نیز روند مشابهی دیده می‌شود. باس Spawn of Oggdo در این نسخه بازمی‌گردد که در واقع فرزند باس معروف Oggdo Bogdo از بازی اول است.

این بازگشت‌ها علاوه بر ایجاد حس نوستالژی برای بازیکنان، پلی داستانی بین نسخه‌های مختلف می‌سازند و باعث می‌شوند که طرفداران احساس کنند داستان همچنان ادامه دارد.

جدول مقایسه شباهت‌های Lies of P و Star Wars Jedi

ویژگی Lies of P: Overture Star Wars Jedi: Survivor
بازگشت باس از نسخه قبلی ✔️ Green Hunter ✔️ Spawn of Oggdo
باس‌های مخفی ✔️ فقط یک مورد ✔️ کاملاً اختیاری
طراحی تکراری باس ✔️ با کمترین تغییر ✔️ تقریباً مشابه
روایت داستانی از گذشته باس‌ها ✔️ کامل ✔️ جزئی‌تر
استفاده از نوستالژی ✔️ بسیار بالا ✔️ بسیار بالا

چرا این شباهت‌ها اهمیت دارند؟

شباهت‌های میان Lies of P و Star Wars Jedi نشان می‌دهد که حتی در ژانرهای کاملاً متفاوت، بازی‌سازان اهداف مشترکی را دنبال می‌کنند:

  • ایجاد یک تجربه ماندگار و احساسی برای بازیکن
  • روایت مستمر داستان میان نسخه‌های مختلف
  • بهره‌گیری از نوستالژی برای حفظ ارتباط مخاطب با داستان

این رویکردها باعث می‌شوند طرفداران هر دو سری، ارتباط عمیق‌تری با بازی‌ها برقرار کنند و هر نسخه را به چشم بخشی از یک دنیای بزرگ‌تر ببینند.