اردیبهشت 9, 1404

Biyait.ir

به Biyait.ir خوش آمدید؛ منبع مطمئن و جامع شما برای دریافت جدیدترین اخبار و مطالب در دنیای بازی‌های دیجیتال، ارزهای دیجیتال و فیلم و سریال. در Biyait.ir، ما با ارائه به‌روزترین و کامل‌ترین اطلاعات، هدفمان همراهی شما در جریان آخرین تحولات و رخدادهای مهم این حوزه‌ها است. با پوشش گسترده اخبار، تحلیل‌های تخصصی و معرفی‌های جذاب، تلاش می‌کنیم تا علاقه‌مندان به دنیای دیجیتال، از گیم‌های محبوب و تکنولوژی‌های نوین تا تازه‌ترین فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا، همواره در جریان باشند. به Biyait.ir بپیوندید و با ما همگام با دنیای دیجیتال حرکت کنید!

**انیمیشن Unreal Engine 5.5: امکانات جدید در انیمیشن و نورپردازی**

**انیمیشن Unreal Engine 5.5: امکانات جدید در انیمیشن و نورپردازی**

**زمان مطالعه: 4 دقیقه**
**امتیاز: 4/5 – (2 امتیاز)**

انیمیشن **Unreal Engine 5.5** با معرفی ویژگی‌های جدید و قدرتمند، تحولاتی چشمگیر در زمینه انیمیشن، نورپردازی و بهینه‌سازی عملکرد به ارمغان می‌آورد. این نسخه با ابزارهایی نظیر **MegaLights** برای نورپردازی پویا و **Zen Server** برای بهبود عملکرد، به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا تجربه‌های بازی واقع‌گرایانه و پیچیده‌تری را خلق کنند. در این مقاله، به بررسی ویژگی‌های جدید **Unreal Engine 5.5** پرداخته و امکانات آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

**فهرست مطالب:**

 

1. ویژگی‌های جدید انیمیشن Unreal Engine 5.5
2. جدول مقایسه ویژگی‌های جدید Unreal Engine 5.5 با نسخه‌های قبلی
3. ویژگی‌های جدید انیمیشن Unreal Engine 5.5

**1. ویژگی‌های جدید انیمیشن Unreal Engine 5.5**

 

نسخه جدید **Unreal Engine 5.5** امکانات جدیدی برای توسعه‌دهندگان در زمینه انیمیشن و شبیه‌سازی ارائه می‌دهد. این به‌روزرسانی بهبودهای زیادی در کنترل حرکات و شبیه‌سازی‌های طبیعی انیمیشن‌ها ایجاد کرده که باعث می‌شود بازی‌ها و شبیه‌سازی‌ها با کیفیت بالاتری ساخته شوند. ابزارهای پیشرفته انیمیشن در این نسخه، شامل سیستم‌های دقیق‌تر برای شبیه‌سازی حرکات طبیعی و کنترل دقیق‌تر شخصیت‌ها هستند که نتیجه آن خلق تجربیات کاربری جذاب‌تر و واقع‌گرایانه‌تر خواهد بود.

**2. بخش Sequencer: ویرایشگر انیمیشن غیرخطی**

 

در نسخه جدید **Unreal Engine 5.5**، **بخش Sequencer** (ویرایشگر انیمیشن غیرخطی) بهبودهایی چشمگیر یافته است. این به‌روزرسانی رابط کاربری قابل‌کنترل‌تر و ابزارهای فیلترگذاری پیشرفته‌تری را فراهم می‌کند که دسترسی آسان‌تری به ویژگی‌ها و تنظیمات مختلف ایجاد کرده و باعث افزایش بهره‌وری می‌شود. همچنین، لایه‌های انیمیشن غیرمخرب به این نسخه اضافه شده است که امکان کنترل و انعطاف‌پذیری بیشتری را در فرآیند انیمیشن‌سازی فراهم می‌آورد.

**3. ابزارهای جدید Animation Deformers**

 

یکی از ویژگی‌های جدید **Unreal Engine 5.5**، امکان ایجاد افکت‌های انیمیشنی واقع‌گرایانه است. این ویژگی جدید به شما اجازه می‌دهد که تغییرات انیمیشنی مانند کشش، فشرده‌سازی یا تغییر شکل در اثر تماس را به‌راحتی به شخصیت‌ها اعمال کنید. این ابزارهای انیمیشن به شما کمک می‌کنند تا انیمیشن‌هایی به سبک کارتون یا واقع‌گرایانه‌تر طراحی کنید.

**4. سفارشی‌سازی شخصیت‌های قابل تغییر: Mutable Character Customization**

 

در نسخه جدید **Unreal Engine 5.5**، سیستم جدید **Mutable Character Customization** معرفی شده که به توسعه‌دهندگان امکان ایجاد محتوای دینامیک و قابل تغییر در زمان اجرا را می‌دهد. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد که مش‌های اسکلت، مواد و تکسچرهای دینامیک را برای شخصیت‌ها، حیوانات، وسایل و سلاح‌ها طراحی کنید و با کاهش مصرف حافظه و بهینه‌سازی عملکرد، تجربه‌ای واقعی‌تر خلق کنید.

**5. بهبودهای Movie Render Graph در Unreal Engine 5.5**

 

**Movie Render Graph (MRG)** که در نسخه‌های قبلی به‌صورت آزمایشی معرفی شده بود، اکنون در **Unreal Engine 5.5** به نسخه بتا ارتقا یافته است. این به‌روزرسانی به کاربران این امکان را می‌دهد که از **متادیتای EXR سفارشی**، **پشتیبانی از Spawnables در Collections** و **سازگاری بهتر با پیکربندی پیش‌فرض قدیمی** بهره‌برداری کنند. همچنین، قابلیت **Render Layers** به‌طور کامل برای انواع دارایی‌ها، از جمله اشیاء نیمه‌شفاف، افکت‌های **Niagara** و حجم‌های هتروژن پشتیبانی می‌شود.

**6. ویژگی MegaLights در Unreal Engine 5.5**

 

ویژگی **MegaLights** که به‌عنوان “نانایت نور” نیز شناخته می‌شود، به شما این امکان را می‌دهد که صدها نور دینامیک با سایه‌های واقعی به صحنه‌های خود اضافه کنید بدون اینکه نگرانی از عملکرد سیستم وجود داشته باشد. این ویژگی برای هنرمندان نورپردازی بسیار مفید است، زیرا به آن‌ها این امکان را می‌دهد که به‌طور مؤثر نورهای ناحیه‌ای با تکسچر، سایه‌های نرم و افکت‌های پیچیده نور را در صحنه‌ها اعمال کنند.

**7. پیشرفت‌های تولید مجازی (Virtual Production)**

 

در **Unreal Engine 5.5**، ابزارهای تولید مجازی با پیشرفت‌های چشمگیری بهبود یافته‌اند. این نسخه شامل مجموعه ابزارهای **ICVFX** است که برای تولیدات فیلم، تلویزیون و تبلیغات در سطح جهانی طراحی شده‌اند. این به‌روزرسانی‌ها به‌طور کامل از تولید مجازی پشتیبانی کرده و امکانات جدیدی را برای تولید جلوه‌های بصری در زمان واقعی فراهم می‌آورد.

**8. بهبود ابزارهای Virtual Scouting**

 

**ابزارهای Virtual Scouting** که در نسخه 5.4 معرفی شده بودند، در نسخه 5.5 به‌روزرسانی‌های جدیدی دریافت کرده‌اند. این ابزارها به کاربران این امکان را می‌دهند که با استفاده از هدست‌های **OpenXR**، تجربه‌ای غوطه‌ور و واقعی از محیط‌های مجازی داشته باشند. از جمله قابلیت‌های جدید این ابزارها می‌توان به **مرورگر محتوای VR جدید**، **قابلیت قرار دادن دارایی‌ها** و **بهبودهای Viewfinder با تصحیح رنگ** اشاره کرد.

**9. بهبود توسعه بازی‌های موبایل**

 

در **Unreal Engine 5.5**، پیشرفت‌های زیادی در پشتیبانی از بازی‌های موبایل به‌ویژه برای توسعه بازی‌های **AAA** انجام شده است. موتور **Mobile Forward Renderer** در این نسخه با ویژگی‌های جدیدی برای افزایش وضوح بصری و بهبود عملکرد بازی‌ها بر روی دستگاه‌های موبایل بهینه شده است. این ویژگی‌ها شامل **پشتیبانی از دکال‌های D-buffer**، **نورهای ناحیه‌ای مستطیلی**، **مه حجمی** و **نورهای ذرات Niagara** است.

**جدول مقایسه ویژگی‌های جدید Unreal Engine 5.5 با نسخه‌های قبلی**

 

| **ویژگی‌ها** | **Unreal Engine 5.5** | **نسخه‌های قبلی Unreal Engine** |
|————————————–|———————————————–|———————————-|
| **Sequencer** | رابط کاربری قابل‌کنترل‌تر، لایه‌های انیمیشن غیرمخرب | فاقد لایه‌های انیمیشن غیرمخرب |
| **Animation Deformers** | افکت‌های انیمیشنی واقع‌گرایانه با Control Rig | فاقد این ابزار پیشرفته |
| **Mutable Character Customization** | محتوای دینامیک با تکسچر و مش‌های سفارشی | فاقد سفارشی‌سازی دینامیک |
| **Movie Render Graph** | به‌روزرسانی به نسخه بتا، پشتیبانی از Render Layers | پشتیبانی محدود از Render Layers |
| **MegaLights** | نورهای دینامیک بدون محدودیت | فاقد این ویژگی پیشرفته |
| **Virtual Production** | ابزارهای ICVFX به‌طور کامل آماده برای تولید | ابزارهای ICVFX با پشتیبانی کمتر |
| **Mobile Game Development** | بهبودهای جدید در Mobile Forward Renderer | فاقد بهبودهای جدید در توسعه موبایل |

**نتیجه‌گیری**

 

**Unreal Engine 5.5** با ویژگی‌های جدید خود، گام بزرگی در جهت ارتقاء انیمیشن، نورپردازی و بهینه‌سازی عملکرد در توسعه بازی‌ها و شبیه‌سازی‌های دیجیتال برداشته است. با ابزارهای پیشرفته‌ای مانند **MegaLights**، **Mutable Character Customization** و بهبودهای **Sequencer**، این نسخه به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تجربه‌های واقع‌گرایانه‌تری خلق کنند. بدون شک، **Unreal Engine 5.5** یک انتخاب عالی برای توسعه‌دهندگان بازی، تولیدکنندگان محتوای دیجیتال و شبیه‌سازی‌های پیشرفته است.